Hoe Skype auto-opladen je rekening plundert

Filed in NIEUWS ANALYSES by on 5 oktober 2016

skype-helpdeskNormaal gesproken ben ik niet geneigd om te klagen over software, maar op 8 juli deed Skype een poging mijn PayPal account te plunderen met haar ‘auto-opladen’ functie. Het begon allemaal met het idee dat ik een keer een telefoongesprek via Skype wilde voeren waarvoor ik een paar euro saldo nodig had. Het leek mij handig om in te stellen dat dit saldo automatisch opgewaardeerd werd als het op zou raken. Je wilt natuurlijk niet dat je telefoongesprek ineens verbroken wordt. Wat schetste mijn verbazing? Binnen enkele uren tijd schreef Skype 30 euro van mijn PayPal account af en ik moest als de wiedeweerga zoeken naar de manier om dit op mijn PayPal account te blokkeren. Zoveel stond er niet op. De meldingen dat Skype pogingen deed om mijn saldo op te waarderen bleven ondertussen op poppen. Zoekende op de website van Skype bleek het verdomd lastig om de automatische opwaardering uit te schakelen. Al net zo lastig blijkt het om contact te krijgen met Skype. Het bedrijf dat onderdeel uitmaakt van Microsoft heeft nergens een fatsoenlijke helpdesk die je even kunt bellen. Klik je op de help functie in je Skype software, dan kom je op een site van Microsoft terecht met allemaal vragen en antwoorden, maar contact zoeken lijkt simpelweg onmogelijk. Het is mij nog niet gelukt.

skype-diefstal

Het is dus nog steeds niet gelukt om een klacht in te dienen bij Skype, maar de € 30 is gelukkig de schade waartoe ik het heb kunnen beperken. Ik had gehoopt dat ik in ieder geval geen last meer zou hebben van de automatische opwaardeer functie van Skype, tot ik vandaag onderstaande email ontving. Skype of Microsoft, waar zijn jullie mee bezig? Totaal bedrag € 8,46? Ik heb niets besteld en ook niet meer (betaald) getelefoneerd via Skype. Bovendien staat er nog € 4,46 saldo op mijn account en hebben jullie € 30 van mijn PayPal account geroofd. Kortom, ik krijg een melding van een bestelling die ik nooit gedaan heb. ‘Probleem met uw betaling’? Nee, ik heb niets besteld. Die geroofde € 30 is donatiegeld! Dat wil ik graag terug! Als het niet of nauwelijks mogelijk is om op een andere manier contact met deze organisatie te krijgen, dan moet het maar via een online artikel.

Als er meer mensen de dupe zijn van deze manier van geldroof, dan is dat ongetwijfeld goed voor de financiële positie van Skype / Microsoft, maar het is in mijn optiek diefstal. Is het een software bug? Is mijn Skype account gehackt? In ieder geval is Skype onbereikbaar. De € 8,46 zou een abonnement betreffen, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een abonnement besteld heb. Wel heb ik een eenmalig beltegoed gekocht met een automatische opwaardeerfunctie (die dus je PayPal account leeg trekt als je niet tijdig ingrijpt). Skype doet niet genoeg haar best om de bereikbaarheid op haar site kenbaar te maken. Het is mij nog niet gelukt. Is Skype doelbewust fouten in de software aan het toelaten om geld van PayPal accounts te roven? Terug met die poen!

Als er meer mensen zijn die deze problemen hebben ondervonden of ondervinden, meld u zich dan hier.

skype-betalingsproblemen

…geplunderd te worden?

Bron linkvermeldingen: skype.com

Gedeeld 42

Tags: , , , , , , , , ,

About the Author ()

Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Martin Vrijland schreef:

    Ik heb het bericht gestuurd naar de Microsoft Persdesk van Micorsoft Nederland

    https://beyondthematrix.nl/wp-content/uploads/2016/10/micorsoft-persdesk.jpg

  2. PasOpRokenVoorkomtHersenspoeling schreef:

    Caroline Lam (zie facebook opmerkingen) zegt: ”Ik doe godzijdank niets met skype”
    Ik vind het wel een grappige opmerking. Die dame heeft humor.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten